برنامه Audio Mechanica قابل استفاده در تمام پی اس پی های دارای فریمور سفارشی می باشد. از آن جای که فقط در سری 3000 میکروفن داخلی نصب است در
سایر مدل ها شما نیاز به ابزار جانبی خواهید داشت.
خبرنگار چینی از پی اس پی 3000 به جای ضبط
خبرنگاری استفاده می کند!
پس چنانکه پی اس پی شما 3000 نیست به یکی از این لوازم نیاز خواهید
داشت:
دوربین Go!Cam ، میکروفن Talkman USB
microphone و هدست Socom compatible headset
آخرین نسخه ارائه شده از این برنامه Audio Mechanica V8d می باشد
که می توانید آنرا از لینک زیر دانلود کنید:
حجم: 761 کیلوبایت
همانند گذشته برای نصب برنامه ها، بعد از خارج کردن فایل از حالت فشرده
پوشه Audio Mechanica را در مسیر PSP / GAME کارت حافظه (مموری کارت)
رونوشت (کپی ) کنید.
حالا با
مراجعه به قسمت بازی ها می توانید برنامه را اجرا کنید.
پس از ورود به برنامه دکمه را فشار دهید.( دکمه برای چک کردن آپدیت جدید مروگر پی اس پی را باز
خواهد کرد که کاری بیهوده است!)
برای پی اس
پی 3000 همان هدست را انتخاب کنید.
و با انتخاب نوع سخت افزار جانبی (برای پی اس پی 3000 همان عکس هدست را انتخاب کنید) و سپس
انتخاب عکس مموری کارت می توانید وارد منوی ضبط برنامه شوید .
از دکمه هم برگشت به منو قبلی و از دکمه هم برای خارج شدن از برنامه می توانید
استفاده کنید. برای دسترسی به صدا های ضبط شده هم به قسمت موزیک منو پی اس
پی مراجعه کنید.
داستان بازی در زمان جنگ جهانی دوم است که یک سری موجودات هیبریدی و تغییر ژنتیکی به متحدین حمله کردند و شما به عنوان یکی از سربازان متحدین باید با آنها بجنگید. این بازی فوق العاده است حتما بازی کنید! Resistance
retribution
در interview نمایشگاه PAX 2010 یکی از خبر نگاران از Shaun Himmerick
سازنده بازی Mortal Kombat پرسید آیا این بازی برای PSP هم خواهد امد و در
جواب Shaun Himmerick گفت ما برای PSP بازی نمیسازیم و به کنسول های جدید
تری توجه داریم. او گفت ما در خانه یک PSP2 داریم و در حال تحقیق بر روی
اون هستیم و اینکه این کنسول تصاویر رو در 60fps نشون میده و کنسول بسیار
قوی ای هست.
یه نکته جالب این هست که ایشون گفتن که من هنوز نتونستم به 3DS دسترسی
داشته باشم در صورتی که این کنسول چند ماهه هست که معرفی شده.
اگه این موضع حقیقت داشته باشه سونی زیاد خوشحال نمیشه که کنسول دستی جدیدش
به این سادگی لو رفت.
حالا باید منتظر موند و دید که چه اتفاقی میفته.
ناشر: Electronic Arts
سازنده: EA Redwood Shores
تاريخ انتشار: Juanuary-30-2010
ژانر: Action
پلتفرم : Xbox 360 ,PlayStation 3,PSP
سبك بازي يه چيزي تو مايه هاي God of War هست و احتمالا براي رقابت با اين
بازي ساخته شده. توجه: این مقاله حدودا یک سال قبل نوشته شده ( در آن زمان فقط دموی بازی موجود بوده است) اما ارزش خواندن دارد!
این بازی، برداشتی نو و جدید از کتاب حماسی Dante Aligieri، یعنی کمدیالهی
میباشد. البته این بدین معنی نیست که این بازی مانند یک دانشکده ادبیات
است، بلکه یک ماجراجویی اکشن با جوی تیره است که شما را به اعماق جهنم
میبرد. شما باید در 9 طبقه از این جهنم با غرایز و شهوات انسانی مبارزه
کنید که این 9 طبقه شامل برزخ، هوس، شکمپرستی، حرص، خشم، کفر، خشونت، دروغ
و خیانت میشود.
میلیون ها روح نفرین شده،کودکانی که به جای دو دست تیغ دارند و شاعری سرسخت
با داسی غول پیکر؛به جهنم EA خوش آمدید.
عد از شکافته شدن دماغه ی کشتی و از کار افتادن آن در حال عبور از یکی از
رودخانه های اصلی جهنم،خودتان را به باریکه ای میان دو ستون کوه مانند
لرزان می رسانید و دوان دوان از پلی که پشت سرتان فرو می ریزد عبور می
کنید.در به معنای واقعی کلمه آخرین لحظه ی عمرتان،نا امیدانه جهشی به سمت
رهایی از خطر بر می دارید؛با تمام توانتان دیواری را محکم می گیرید و سپس
به سمت کف زمین سقوط می کنید تا حتی برای یک لحظه هم که شده
بیارامید.آرامشی که دوامی ندارد و با هر مقدار نفسی که در ریه هایتان باقی
مانده به تلاشتان ادامه می دهید.در حالیکه در سیاهچاله ی جهنمی دیگری به
دام افتاده اید دری را با لگد در هم می شکنید،سلاحتان را آماده می کنید و
آماده ی نبرد با دشمنتان می شوید.در حالیکه از کوره ای آتشین تنها چند قدم
فاصله دارید او پدیدار می شود:کودکی هیولامانند با تیغهای بلند و خمیده
درست در جایی که دستان او می بایست بودند.بدتر اینکه او تنها نیست؛در مدتی
کوتاه این طفل جهنمی تنها و رعب انگیز با هیولایی دیگر و دیگر...چندین
هیولا... همراه می شود.سلاحتان را در چنگ گرفته و برای نبرد آماده می شوید.
و این تنها اولین طبقه ی جهنم است.
در نقش Dante Alighieri،قهرمان بازی آینده ی EA که اقتباسی از شاهکار ادبی
Dante's Inferno(دوزخ دانته_یکی از 3 بخش کمدی الهی دانته) است به جستجو در
اولین طبقه جهنم به علاوه ی 8 طبقه ی دیگر خواهید پرداخت که هرکدام از این
طبقات به طور فزاینده و پیش رونده ای شما را در بینش وحشت آور و مخوف قرون
وسطایی از جهنم و بخش های زشت طبیعت انسان غوطه ور می سازد.در طی کنفرانس
خبری EA در 24 فوریه،سازندگان و تهیه کنندگان Dante's Inferno قسمتی ساخته
شده و قابل بازی را از این بازی به نمایش گذاشتند و درباره ی پروسه ی
اقتباس از این شعر حماسی(* توضیح: دوزخ دانته اولین بخش کمدی الهی
دانته است.کمدی الهی مشتمل بر 3 بخش است که به ترتیب عبارتند از:
"Inferno:دوزخ" ، "Purgatorio:برزخ" و "Paradiso:بهشت" *) برای یک بازی
ویدئویی صحبت کردند.
تولید کننده های بازی می گویند که از بسیاری از جهات بخش اعظمی از کارهای
مربوط به اقتباس داستان برای بازی به پایان رسیده است.دوزخ دانته اساساٌ
درباره ی گذر از میان 9 قلمروی جهنم است که به صورت اول شخص توسط خود دانته
روایت شده که در آن دانته به وسیله ی شاعری به نام ویرجیل همراهی می
شود.چنانچه شعر ترسناک دانته را خوانده باشید بر شما روشن است که زمینه و
اسکلت داستان آن برای یک بازی ویدئویی کاملاٌ مناسب است:قهرمانی تک و تنها
که راهش را از میان 9 مرحله ی معین در منطقه ای هولناک که توسط موجوداتی
شرور و شیطانی احاطه شده است هموار می کند و تمامی اینها با زبان غنی و
مهیج دانته به تصویر کشیده می شود.حتی به نبرد با boss(غول آخر)ها نیز در
کتاب توجه بسیاری شده است؛چه کسی بهتر از خود Lucifer(* توضیح : نام
شیطان در "کمدی الهی" دانته و "Paradise Lost" جان میلتون_در کمدی الهی
دانته،شیطان در قسمت مرکزی و یخ زده ی طبقه ی نهم جهنم به دام افتاده است
*) به عنوان boss انتهایی یک بازی وجود دارد؟!
با این حال یک منبع فوق العاده به صورت اتوماتیک وار به سرگرمی ترجمه
نخواهد شد و به همین علت گروه EA Redwood Shores دست به کار شده اند.این
استودیو همان استودیویی است که سال گذشته بازی Dead Space را که به شدت
مورد توجه منتقدین قرار گرفت منتشر کرد اما تولید کننده های بازی گفته اند
که اگرچه شباهتی بین این دو بازی وجود دارد اما تیمی که بر روی این بازی
کار می کند دقیقاٌ همان گروهی نیست که بر روی Dead Space کار می کرد.تیم EA
Redwood Shores در تلاش است که یک اکشن سوم شخص را در قلب دوزخ دانته به
جذاب ترین شکل ممکن بسازد .
مرحله ای که در دمو به نمایش گذاشته شد معرفی توانایی های دانته در بازی به
هنگام عبور از اولین طبقه ی جهنم که Limbo نام دارد بود.در داستان بازی
مرحله ای قبل از Limbo وجود دارد که tutorial بازیست و به توضیح علت تهاجم
دانته به جهنم می پردازد؛او در جستجوی معشوقه ی خود Beatrice است.به علاوه
tutorial بازی توضیح می دهد که دانته چگونه سلاح انتخابیش را به دست می
آورد: یک داس غول پیکر.در واقع این داس Death است؛در tutorial،شما دانته را
در نبرد علیه Death هدایت می کنید،عاقبت شکستش می دهید و سلاحش را برای
خودتان برمی دارید.
همان طور که انتظار دارید این داس به دانته(که به طور قابل ملاحظه ای فربه
تر و سرسخت تر از خود شاعر و فیلسوف قرون وسطایی ایتالیایی است) توانایی
های فوق العاده ای می دهد.برد طویل این سلاح سبب می شود که دشمنان ریز جثه
تر دچار مشکل شوند و به دلیل سیستم کمبوی پیچیده ای که حملات سبک و سنگین و
توانایی پریدن در هوا را ترکیب می کند دانته،در جریان سفرش به 9 قلمروی
جهنم به یک ماشین کشتار تک نفره تبدیل می شود!در دموی نمایش داده شده در
کنفرانس خبری EA مشاهده کردیم که تولید کنندگان بازی کمبوهای midair موفقی
را نمایش می دهند که نهایتاٌ شیاطین کریه منظر را تا حد بازیچگانی برای داس
دانته پایین می آورد.
داس تنها راه مبارزه ی دانته نیست.افزون بر جادوهایی که می توانید با دکمه ی
R1 کنترلر اجرا کنید دانته دارای یک صلیب مقدس است که به وسیله ی آن می
تواند جریانی از انرژی پاک و روشن را به سمت دشمنان رها کند.او همچنین می
تواند سوار دیوهای عظیم الجثه شده و آنها را رام کند که این موضوع در قسمت
بعدی دمو به نمایش درآمد.دانته در حالیکه در قسمت عقب کشتی Charon از
رودخانه ی Archeron عبور می کرد(اقتباسی از قایقرانی که ارواح را از میان
رودخانه عبور می داد و وارد جهنم می کرد) با هیولایی غول پیکر مواجه می شود
که به وسیله ی سوارکاری هدایت می شد.بعد از نابود کردن باقی دشمنان
پیاده،دانته از پشت هیولا بالا می رود و در یک نمایش QuickTime که در آن
باید کلیدهایی که به ترتیبی که روی صفحه ی نمایش ظاهر می شوند فشار دهید
شروع به ضربه زدن به سوارکار می کند.بعد از کشتن سوارکار،هیولا مال شماست و
می توانید با هدایت کردن و استفاده از قابلیت های این هیولا از قبیل ضربه
زدن به دشمنان،نفس آتشین و یا گاز گرفتن و کندن سر آنها دشمنان بیشتری را
از سر راه بردارید.
هر چه بازی جلوتر می رود با مخوف تر شدن دشمنان،توانایی های دانته تا آخرین
حد مورد آزمایش قرار می گیرد.ما در طبقه ی Limbo سایه های اسکلتی،دیوهای
غول پیکر با شاخ های غول آسا و شمشیرهای بزرگ تر،موجودات درنده خو و بال
دار شبیه مرغ و کودکان تیغ دار فوق الذکر را مشاهده کردیم.بر طبق آنچه تهیه
کنندگان بازی به ما گفته اند این کودکان کوچک و مخوف،حداقل چند منبع الهام
در تاریخ مذهبی دارند به خصوص این باور که حتی کودکان نیز در صورت اینکه
غسل تعمید داده نشده باشند به Limbo منتقل می شوند.البته این را صادقانه
بگوییم که ما تاکنون با نظریه ای مبنی بر اینکه کودکان مذکور در حالیکه تیغ
هایی جای دستانشان را گرفته دوباره متولد می شوند بر نخورده ایم اما این
برای یک بازی موثر خواهد بود.
در پس همه ی این دیو کشی ها و ماجراجویی ها،روایت Dante's Inferno مشتمل بر
نوعی زیربنای اخلاقی است که به شدت در مکانیسم "بخشش/مجازات" بازی مشاهده
می شود.در فواصل معین،دانته با ارواحی مواجه می شود که عاجزانه از او می
خواهند که آنها را از این نکبت جهنمی نجات دهند.به عنوان دانته می توانید
تصمیم بگیرید که آنها را تنبیه یا مجازات کنید.هرکدام از این انتخاب ها
منجر به یک رویداد QuickTime می شود که چنانچه از پس آن برآیید و مقاومت به
خرج دهید ارزی به شما تعلق می گیرد که با آن می توانید سلاح ها و قابلیت
های دانته را ارتقا دهید.بر حسب آنچه که تهیه کنندگان بازی به ما گفته اند
انتخاب "بخشش" یک روح به یک مینی گیم سخت تر منجر می شود و جایزه بهتری نیز
خواهد داشت.در واقع این قسمت بر این اساس است که انجام کار درست اغلب سخت
تر است اما منجر به جوایز بزرگتری نیز خواهد شد.
نمای گرافیکی جهنم
از همان ابتدا تأثیرگزار است.به عنوان مثال در پس زمینه های طبقه ی
Limbo،هزاران روح محکوم به فنا مشاهده می شوند که به سمت پرتگاه هایی که به
عنوان مجازات آنها تعیین شده کشانده می شوند.این واقعاٌ هولناک است و با
در نظر گرفتن اینکه این تنها اولین طبقه ی جهنم است می توان شرط بست که با
پیشروی شما همه چیز بدتر خواهد شد.اگرچه اغلب انیمیشن ها هیجان انگیز بودند
اما در مجموع گرافیک بازی ابتداییست.اغلب افکت های محیطی ناقص اند.البته
تهیه کنندگان،کلیپی از یکی از مراحل با افکت های محیطی ماهرانه تر علی
الخصوص افکت های باد و آتش را به نمایش گذاشتند که در افزایش جو نفرین شده و
حماسی بازی تأثیر بسیاری داشت.
در این مراحل ابتدایی ساخت،Dante's Inferno اهداف بسیاری برای محقق شدن
دارد: منبع الهامی قوی،زمینه ای خارق العاده و هولناک و قهرمانی که بازی
کردن در نقشش هم سرگرم کننده و هم ترغیب کننده است.
نویسنده: Brian Ekberg
Gamespot.com
اطلاعات جديدي از بازي Dante’s Inferno بدست امده و به نظر اين بازي به يك
بازي بزرگ تبديل خواهد شد.بازي به صورت ثابت در 60 فريم اجرا خواهد شد و
داراي انيميشن هاي فوق العاده دشمنان و خود Dante مي باشد. Dante Aligheri
شاعر شهر فلورانس براي اين كه بتواند وارد بازي هاي كامپيوتري شود در اين
بازي به يك شواليه شش فوتي با قدرت هاي جادويي تبديل شده است. Dante در
تمام جهنم مبارزه مي كند تا بتواند Beatrice مشعوقه خود را كه به قتل رسيده
و اشتباها به underworld فرستاده شده است را نجات دهد.
يكي از اولين مبارزات با Boss هاي بازي در برزخ اتفاق مي افتد جايي كه روح
هاي سرگردان در حال عذاب ديدن هستند و با وجود اينكه نزديك به خدا هستند
هيچ وقت به ان نميرسند. در اينجاست كه Dante با الهه مرگ يعني Grim Reaper (
عزراییل ) مي جنگد و قبل از اينكه به underworld سقوط كند داس جادويي Grim
Reaper را ميدزددكنترل بازي دقيقا شبيه God ofWar هست. حتي براي باز كردن
صندوق ها از دكمه دايره استفاده مي كنيد. خوشبختانه Wayne Barlowe طراح
بازي است. كسي كه علاوه بر كار كردن بر روي فيلم هايي هاليوودي همچون Blade
2 , عمده شهرت خود را براي نوشتن Barlowe’s Inferno دارد , كتابي كه در ان
مجموعه اي از نقاشي هاي برگفته شده از كتاب Dante’s Inferno وجود دارد. منابع:ign-gamespot-wikipedia
امروز این آموزش رو می نویسم چون خیلی ها تو گوگل این رو سرچ می کنن و به جایی نمی رسن ( من هم اون اوایل اینو سرچ کردم) 1. پیدا کردن بازی: دو راه داره: الف. خرید Umd که حداقل 30 هزار تومنه ب. دانلود بازی استخراج شده از Umd و یا خرید این نوع بازی ها از بیرون و یا چتر بازی و کش رفتن از رفقا(!) که این گروه از روش ها مخصوص کسانی است که PSP آن ها کپی خور است. 2. نصب: آلف. برای Umd: کافی است آن را در قسمت مخصوص آن در پشت PSP قرار دهید ب. برای بازی های استخراج شده از Umd: این فایل ها به دو فرمت هستند (CSO و ISO) که کافی است آن ها را در پوشه ISO موجود در مموری کارت PSP تان کپی کنید.
امروز ما برنامه Prometheus-2 را برای شما معرفی خواهیم
کرد. با استفاده از این برنامه ما قادر به اجرای آخرین بازی های هستیم که
نیازمند فریمور رسمی 6.30 هستند.
این برنامه در این فریمور های سفارشی (کپی خور) قابل استفاده است:
برای PSP-1000 or PSP-2000 non TA088v3 فریمور 5.50
GEN-D3 (کپی دائم)
برای PSP-2000 TA088v3 and PSP-3000 فریمور 5.03 و نصب GEN-C(کپی موقت)
………
نحوه نصب برنامه Prometheus-2 بسیار ساده است. در
ابتدا باتوجه به مدل و نوع
مادربورد پی اس پی، از نصب آخرین نسخه فریمور سازگار با آن
اطمینان حاصل کنید.
سپس با دانلود نسخه مربوط به فریمور خودتان و نصب آن در مسیر PSP /
GAME کارت حافظه (مموری کارت) آنرا اجرا نمائید. و برای نصب دکمه X
فشار دهید.
Custom Firmware 5.50
Prometheus-2 برای مدل 1000 و 2000 مادربورد قدیم با فریمور 5.50 (کپی دائم)
………………………………………………….
Custom Firmware 5.03
Prometheus-2 برای مدل 3000 و 2000 مادربورد جدید با فریمور 5.03 (کپی موقت)
نقد برسی بازیMgs Peace Walker از
نظر بازی سنتری ها
داستان Peace Walker به روایت سرگذشت
Naked Snake یا همان Big Boss بعد از
وقایع MGS3 و نسخه Portable Ops در سال 1974 میپردازد. رییس بزرگ و
سربازانش کشورهای خود را که روزی با تمام وجود برای آنها میجنگیدند به
دلیل سیاستهای کثیف سردمداران ترک کردند و خانهای جدید برای خود یافتن:
Militaires Sans Frontieres یا سربازان بدون مرز. آنها در مقر خود در سواحل
کلمبیا در حال تمرین هستند که مهمانی ناخوانده از راه میرسد. یک پروفسور
دانشگاه (Galvez) به همراه شاگردش (Paz) از کشور کاستا ریکا برای درخواست
کمک از رییس بزرگ به آنجا میایند، به نظر میرسد که نیروهایی تحت حمایت CIA
مشغول عملیات نظامی مخفیانه در خاک کاستا ریکا هستند. اما بنابر قانون
اساسی این کشور حق داشتن نیروی نظامی را ندارد اینجاست که رییس بزرگ باید
وارد عمل شود و نیروهای CIA را از کشور بیرون کند. اما او این ماموریت را
قبول نمیکند چون که آنها یک مشت مزدور جنگی نیستند و هدف بالاتری را دنبال
میکنند. رییس بزرگ باهوشتر از این حرفاست و سریعاً تشخیص میدهد که
Galvez فقط یک استاد دانشگاه نیست بلکه از طرف KGB (سیستم امنیتی شوروی
سابق) اجیر شده. اما Galvez میداند برای ترقیب اسنیک به چیز بااهمیتتری
احتیاج دارد. او یک نوار کاست که در نزدیکی یکی از پایگاههای دشمن ضبط شده
را برای اسنیک پخش میکند و همه را شوکه میکند. صدای Boss، مربی و
مهمترین فرد برای اسنیک که 10 سال پیش بر خلاف میلش مجبور شد او را بکشد،
در کاست شنیده میشود! چطور همچنین چیزی ممکن است؟ آیا Boss زنده است؟ رییس
بزرگ که به دلیل رابطه عمیقش با Boss هنوز نتوانسته او را از خاطرش پاک
کند سریعاً این ماموریت را میپذیرد تا شاید برای سوالاتی که هنوز ذهنش را
آزار میدهد جوابی پیدا کند و به حقیقت عمل Boss پی ببرد.
داستان PW همانطور که مشخص است بازهم به
رابطه میان اسنیک و Boss میپردازد که البته شاید در میان سری MGS بهترین
نباشد اما در حد استانداردهای این سری قابل قبول است. متاسفانه نکته مشهود
درباره داستان نبود شخصیت پردازی عالی در حد سریهای قبلی متال گیر است. به
غیر از رییس بزرگ و Boss که شخصیت پردازی بینظیری دارند، شخصیتهای جدیدی
در بازی معرفی میشوند که به جز چند نفر (از جمله Kazuhira Miller) به
بقیه توجه زیادی نمیشود.
همچنین داستان از طریق کاتسینهای کمیک گونه مانند PO روایت میشود اما
پویا نمایی و طراحی آنها با حضور Yoji Shinkawa بسیار پیشرفتهتر و بهتر از
PO کار شده. البته دربازی کاتسینهای سینمایی هم وجود دارد اما به دلیل
حجم کم UMD و عمر کم باتری PSP زیاد از آنها استفاده نشده و بیشتر برای
نشان دادن Boss Fight ها و جایی که کاراکترها دیالوگی به زبان نمیآورند از
این نوع کاتسینها مشاهده میکنید. قبل از شروع هر مرحله نیز قسمتی به
نام Mission Briefing وجود دارد که کاراکترهای بازی از طریق فایلهای صوتی
توضیحاتی در مورد مرحله میدهند. با نصب 800 مگابایتی بازی نیز تمامی
مکالمات درون بازی به علاوه Codec ها دارای صداگذاری کامل میشوند. واقعاً
جای تعجب است که چطور سازندگان این همه اطلاعات را درون UMD جا دادند.
گیمپلی Peace
Walker همانند رسم سری متال گیر بر روی مخفی کاری و گذراندن مراحل با این
روش تاکید دارد. اما چند تغییر کوچک و بزرگ نیز در این بین لحاظ شده است.
بزرگترین تغییری که در PW به چشم میخورد اضافه شدن بخش co-op است که در
سری MGS سابقه نداشته. شما میتوانید از طریق Ad-hoc با دوستان خود تقریباً
تمام مراحل را به صورت co-op بازی کنید. مراحل معمولی فقط تا دونفر را به
صورت co-op پشتیبانی میکند که در این مراحل هر ایتم یا وسیلهای بدست
بیاورید برای هر دو نفر ثبت میشود. در این بخش همچنین برای هماهنگی بیشتر
بین بازیکنها یک سری جملات از پیش تعیین شده وجود دارد که میتوانید برای
ارتباط با یکدیگر از آنها استفاده کنید. اما co-op در boss fight ها به
دلیل بزرگی محیط و سختتر بودت تا 4 نفر را نیز قابل بازی است. البته این
نکته باید اضافه شود که تقریباً هیچ اجباری برای بازی کردن به صورت co-op
وجود ندارد و شما میتوانید تمام مراحل اصلی و داستانی را تک نفره بدون هیچ
مشکلی بازی کنید اما طبیعتاً یک سری تکنیکها و سلاحها وجود دارند که فقط
مخصوص بخش co-op هستند و همین نکته است که این قسمت را جذاب و لذت بخش
میکند. این هم مراحل اضافی
اما برگردیم به بخش تکنفره، در این بخش نیز شاهد تغییراتی هستیم. دو نوع
ماموریت در PW وجود دارد، دسته اول مراحل اصلی و داستانی بازی هستند و دسته
دوم مراحل Extra Ops هستند که میتوانید به صورت اختیاری آنها را تکمیل
کنید و امکانات مختلفی به دست بیاورید که بعداً به توضیح آن میپردازیم.
قبل از ورود به مراحل، وارد منوی اصلی بازی میشوید که در آنجا میتوانید
لباس و سلاح و ایتمهای مختلف را برای اسنیک انتخاب کنید و وارد مرحله
دلخواهتان شوید. چندین نوع لباس برای اسنیک وجود دارد که هر کدام ویژگی
خاصی دارند برای مثال لباس Sneaking صدای خیلی کمی تولید میکند اما با
لباس Battle میتوانید سلاح بیشتری حمل کنید در عوض صدای بیشتری تولید
میکند و درجه Cameo را پایین میبرد که در این صورت به راحتی توسط دشمن
دیده میشوید. این نوع انتخابها در منوی اصلی بسیار مفید واقع میشود و
تقریباً از طریق آن به تمام امکانات بازی دسترسی دارید. اما همین نکته باعث
وقفه بین مراحل و در نتیجه لطمه دیدن حس سینمایی بازی میشود. البته با
وجود این همه امکانات در بازی، چنین امری اجتناب ناپذیر است.
Snake در نقش
Assassins Creed !!!
یکی از لذت بخشترین المانهای سری MGS که از نسخه سوم به بعد وارد سری شد
حرکات CQC است. این حرکات در PW تغییراتی کارآمند داشتهاند. در کنار
قابلیت بازجویی از سربازها، چند حرکت جدید نیز اضافه شدند برای مثال اسنیک
میتواند در هنگام محاصره شدن یک از سربازها را به سمت دیگر سربازها پرت
کند یا با زدن پشت سرهم دکمه مربوطه چندین سرباز را پشت سرهم CQC کند و به
اصطلاح آنها را knock out کند. knock out کردن در PW امر حیاتی است زیرا
بازی شما را ترقیب میکند تا هر چقدر میتوانید سربازهای بیشتری را جمع
کنید تا به تیم شما بپیوندند و برای این امر نیاز است که سربازها را بیهوش
یا خلع سلاح کنید و با استفاده از Fulton Balloon آنها را به هلیکوپتر
بفرستید. این سربازها برای توسعه Mother Base مورد استفاده قرار میگیرند.
Mother Base یکی از بخشهای اصلی گیمپلی PW است. هر چه در بازی پیش
میروید با جمع کردن سربازها، امکانات Mother Base درست مانند یک بازی RPG
ارتقاع مییابد و قابلیت تولید سلاحها و آیتمهای بهتر را بدست میآورید
که برای مقابله با boss ها ضروری هستند. به همین دلیل توسعه Mother Base
بسیار مهم است و اگر به درستی آپگرید نشود در بازی دچار مشکل میشوید. Cocoon
Boss Fightها
در
PW به دو دسته تقسیم میشوند دسته اول تانکها و ادوات جنگی هستند که به
وسیله گروهی از سربازها همراهی میشوند در این حالت دو انتخاب وجود دارد یا
میتوانید وارد مبارزه مستقیم شوید و همه سربازها و تانک را از بین ببرید و
یا میتوانید به صورت مخفیانه تمام سربازها را از بین ببرید و به Mother
Base انتقال دهید که در این صورت راننده تانک بیرون میآید تا بتوانید او
را نیز از سر راه بردارید و تانک و... را به صاحب شوید و به پایگاهتان
انتقال دهید. این نوع Boss Fightها در بعضی موارد بسیار سخت و خسته کننده
میشوند. البته در صورت انتخاب روش اول کار سختتری را پیش رو دارید. نوع
دیگری از Boss Fightها مبارزه با ادوات جنگی غول پیکر است که بدون سرنشین
هستند و توسط AI کنترل میشوند. این مبارزات بسیار جذاب و خوب طراحی شدند
به طوری که در رده بهترین Boss Fightها سری MGS قرار میگیرند، مخصوصاً
نبرد پایان بازی که به جرات میتوان گفت چنین مبارزه نفس گیری در سری همتا
ندارد. بعد از شکست دادن این boss میتوانید وارد AI pod آنها شوید و
قسمتهایی از حافظه و اجزایشان را برای خود بردارید که بعداً در Mother
Base میتوانید از آنها برای ساخت متال گیر خودتان بهره ببرید. شاید وجود
نداشتن boss های انسان یکی از دلایل ضعف شخصیت پردازی PW باشد.
به دیگر نکتهای که میتوان خرده گرفت کنترل بازی است. 3 نوع کنترل در PW
وجود دارد که در بین آنها Shooter Type را میتوان بهترین نوع نام برد. در
این حالت که بسیار شبیه کنترل MGS4 است، حرکت کاراکتر با آنالوگ و کنترل
دوربین با استفاده از دکمههای سمت راست امکان پذیر است. در موقعی که نیاز
به عکس العمل سریع دارید کنترل بازی مشکل ساز میشود. اما در واقع نمیتوان
تقصیرها را به گردن سازنده انداخت زیرا به دلیل عدم وجود آنالوگ سمت راست
برای PSP امکان به کارگیری کنترل بهتر وجود ندارد.
Peace Walker
از
همه لحاظ جزو بازیهای سرآمد PSP است، گرافیک آن نیز از این قاعده مستثنی
نیست. مدل کاراکترها با استفاده از پلیگانهای بسیاری زیادی (تقریباً در حد
و اندازه MGS4) ساخته شدهاند که در کاتسینها شاهد جزییات بالای آنها
هستید. البته در داخل مراحل بازی به دلیل جزییات محیط و غیره، کاراکترها
دارای جزییات کمتری هستند. طراحی مراحل هم با دقت فراوانی انجام شده است،
نه تنها دارای تنوع مثالزدنی هستند بلکه جزییات قابلی قبولی نیز دارند.
همین مساله بر روی گیمپلی بازی هم تاثیر میگذارد و گشت و گذار در مراحل و
سر و کله زدن با دشمنان را لذت بخش میکند. این امر بار دیگر ثابت میکند
که کوجیما استاد طراحی مراحل است. در کل گرافیک بصری با توجه به
محدودیتهای سخت افزاری چیزی فراتر از حد PSP است و از این بابت بازیکنها
را راضی نگه میدارد.
صدا گذاری و موسیقی بازی دیگر نیاز به تعریف ندارد. سری MGS همیشه از
موسیقیهای زیبا و درخور جو بازی بهره برده است و در Peace Walker نیز این
امر به شایستگی صورت پذیرفته. قطعه زیبا Heaven's Divide موسیقی اصلی بازی
است که توسط خانم Donna Burke ساخته شده. صداگذای شخصیتها نیز به نحو
احسنت انجام شده. صدای آشنای David Hayter بار دیگر به کاراکتر اسنیک جان
میدهد. کسی که تک تک کلمات اسنیک را با صدای او شنیدهایم و بخش بزرگی از
شخصیت اسنیک در میان طرافدارن است.
دانلود بازی فوق العاده جهنم دانته که به عنوان برترین بازی سال انتخاب شده و محیط کاربریش بسیار شبیه خدای جنگ (G.o.W) هست. من که خیلی خوشم اومد و تا آخرش رفتم!
صلحآور (Peace Walker) پس از متالگير? اتفاق
ميافتد و خط داستاني عجيبي دارد. شما در نقش Snake بازي را دنبال ميکنيد و
در اواخر جنگ سرد نقش تعيينکنندهاي بين CIA و KGB در کاستاريکا داريد.
اسنيک قرار است صلح را به اين کشور پرآشوب بازگرداند و بهجز خودش هيچ
ارتشي ندارد. بهطبع اين يعني شما بايد راهتان را از ميان آمريکاييهاي
زيادي باز کنيد و عليه تانکها، روباتهاي عظيمالجثه و... با فاصلههاي
زماني مشخصي بجنگيد. خط داستاني بازي که طنز تلخ، هيجان و ملودرام نظامي را
در خود دارد، هيچچيز کم از بازيهاي قبلي ندارد. بازي با گرافيکناول
بسيار خواندني متالگير آغاز ميشود و از ميان کاتهايي که هر قسمت ميخورد
و خيلي هم طولاني نيستند، ميتوانيد آنها را رد يا متوقف کنيد و از بازي
خارج شويد.
بخش بازي مخفيانه در اين متالگير هم خوب طراحي شده و
کاملا چالشبرانگيز است. صبر و استراتژي دو عامل مهم در اين بازي هستند.
بهجز بخشهايي که نبرد در آنها ضروري است، بيشتر بهنفع شماست که مخفيانه
و از روي حساب و کتاب در بازي حرکت کنيد و چيزهاي بهدردبخور را جمعآوري
کنيد.
سيستم پوشش نيز خوب طراحي شده و با يک دکمه ميتوانيد خودتان
را پشت ديوار قايم کنيد. اما اين سيستم براي کساني خوب است که نميدانند
شما قرار است چهکار کنيد، نه اينکه از اين طريق سنگر بگيريد و شليک کنيد.
با وجود اين، سيستم تيراندازي آن راضيکننده است و هدفگيري خودکار آن خوب
طراحي شده است. در حالت کنترل پيشفرض، ميتوانيد دوربين و هدفگيري را
بهصورت دستي انجام دهيد و با ناب دستي حرکت کنيد. اين کنترل در بسياري از
مواقع جوابگو است اما گاهي اوقات استفاده از آن دشوار خواهد شد که بههمين
دليل، دو سري کنترل جديد هم پيشنهاد شده که ميتوانيد از طريق آنها کنترل
بهتري روي ابزارها و اسلحههاي خود داشته باشيد، چرا که وقتي داريد در
جيبتان دنبال ابزارهاي مختلف ميگرديد، بازي متوقف نميشود. هنگام جنگيدن
با غولآخر بازي نيز زمان قطعا مساله مهمي است.
در پايان هر مرحله،
بسته به نوع بازي، تجربهتان زياد ميشود و ميتوانيد امتياز
قهرمانبازيتان را زياد و کم کنيد. هر چه بيشتر بازي را بهصورت استراتژيک
دنبال کنيد، بيشتر امتياز بهدست ميآوريد. البته صلحآور شما را بهخاطر
اينکه بازي پر سروصدايي داريد، جريمه نميکند اما هيچوقت از تشويق شما
براي بيصدا بازي کردن، دست بر نميدارد.
محيط اطراف بسيار زيبا
است، هر چند خيلي وسيع نيست، اما وقتي به جنگل قهوهاي و سبز نگاه ميکنيد،
گاهي اوقات آبشاري زيبا يا رنگينکماني چشمنواز را مشاهده خواهيد کرد.
اينها همان نمايندههاي گرافيک جالب اين بازي هستند که با کمترين امکانات
در PSP بهترين تصاوير را ايجاد کردهاند. بهعنوان مثال در يکي از نبردهاي
سنگين در معابد متروکه ماياها، ميتوانيد مه غليظي را ببينيد که نوک
سلاحهاي دشمن از برخي جاهاي آن بيرون زده است.
صداگذاري در اين
بازي نيز بينظير و بهياد ماندني است. تم قصهگوي ملودرام بازي، لحظات
دلانگيزي براي هر بازيخور ايجاد ميکند و با حمله هليکوپتر يا صحنهاي
مشابه به آن، فضايي پر از آدرنالين خلق ميکند.
صلحآور بازي
باارزشي است، حتي يک بازيکن خبره هم نميتواند در يک تعطيلات آخر هفته از
پس سناريوي سريع اين بازي برآيد و حدود ??ساعت بازي براي اتمام آن نياز
است. اگر بخواهيد تجربه کامل بازي با اين بسته قابل حمل را داشته باشيد،
بايد بيشتر از اينها زمان بگذاريد. حالت چندنفره آن نيز چنان تميز از آب در
آمده که بازي کردن آن کاملا يک نياز به شمار ميرود. پس از اين که بازي
را بهپايان رسانديد، تازه وقت آن ميرسد که با ابزارهاي باز شده دوباره
بازي جديدي را بهروش ديگري انجام دهيد.
صلحآور ظاهر گرافيکي
بينظيري دارد و صداگذاري خوب و داستان منسجم، اين بازي را همپاي ديگر
بازيهاي همنوع خود ميکند. اين بازي به همه دارندگان PSP توصيه ميشود.
ضمیمه: متاسفانه من خودم تو این بازی مشکل دارم من از نسخه ای که در مجله بازی نما بود استفاده کردم. متاسفانه موقع لود شدن فصل دوم بازی صفحه متوقف می شه و دستگاهم خاموش می شه هرکدومتون نظری دراین باره داره حتما به من بگه.کمککککک!!! لطفاااااا!!!!